1. 12. 2021

S cukrem, nebo bez…jak tedy?

O trošku méně cukru, o trošku více zdraví

cukr

Autoři – Vysloužilová M., Bischofová S., Ruprich J. napsali článek o konzumaci cukru:

Často tušíme, které potraviny jsou pro naše tělo dobré a které si dopřáváme „nad rámec“. Jedním z častých prohřešků je nadměrná konzumace potravin a nápojů s přidaným cukrem. Neznamená to, že si nemůžeme dopřát to, co nám chutná, ale vždy záleží na množství. Je dobré přemýšlet nad tím, co (a kolik) jíme a jak se cítíme.

V našem článku se dozvíte, jaký je rozdíl mezi cukrem, který se v potravinách přirozeně vyskytuje a tím, který je do potravin přidáván (např. v průběhu zpracování). Nadbytek především těch přidaných cukrů může vést k nárůstu nadváhy a obezity a k vysokému výskytu onemocnění, kterým by se dalo předcházet. Může jít například o diabetes 2. typu (cukrovku), srdečně-cévní onemocnění a další.  Podívejte se na pár tipů, jak snížit přívod energie z přidaných cukrů a stále si jídlo a pití užívat.

V tomto článku se zaměřujeme pouze na cukr. Je to však jen jedna část strategie, jak se naučit jíst alespoň o trošku zdravěji. Každý další krůček tímto směrem může mít velký vliv na vaše zdraví a tím i na psychickou pohodu.

Jak to vidíte vy, máte stejný názor na příjem cukru ve stravě?

Celý článek, autorů Vysloužilová M., Bischofová S., Ruprich J., si můžete stáhnout ve formátu PDF zde: Článek v PDF

Zdroj: Státní zdravotní ústav

Buďte první, kdo přidá komentář...

Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*